GennemslagskraftHvordan brænder man igennem?
Gælder det ikke bare om at finde en grimasse, der kan passe?
Fake it till you make it?
Nix! Ikke, hvis du spø’r mig!
Der findes ikke 5 tricks, der gælder for alle.
Du kan ikke bare downloade en pixi-bog fra LinkedIn og vipti-vupti – så er du verdens bedste performer.
Standardiserede tips og tricks kan i bedste fald hjælpe dig, så du bli’r bedre til at ”være på”.
Men det bli’r din gennemslagskraft ikke større af.
For hvis du kun er dygtig til at ”være på”, er din performance ikke autentisk, men tillært og overfladisk. Derfor vil den ofte skurre i ørerne – eller give udslag på ”bullshit-detektoren” hos dem, du er sammen med – og du vil ikke blive opfattet som helt troværdig.
Du brænder igennem, når du kan stå på 3 ben!
Og det kan du lære ved at arbejde på at skabe overensstemmelse imellem det du gerne vil være kendt for, det du gør – og det din omverden fortæller om dig.
Det er enkelt - men er ikke nogen nemme genveje.
Du må grave dybt i dig selv. Og det er fast arbejde - for får man først smag for det, er der altid noget at forandre, forbedre eller forfine.
Min påstand er, at jo større overensstemmelse – jo stærkere er dit personlige og professionelle brand – og jo større gennemslagskraft har du.
For når du står på 3 ben, er du selvsagt sværere at vælte, end når du står på 2.
Og når dit brand er i overensstemmelse, er det uangribeligt – fordi det er ærligt – og så bli’r både du, dit budskab og dit produkt troværdigt!
”Large consequences can be produced by small actions when people change the only thing they can change: Their own actions”
Karl E. Weick |